مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21554 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

براي وصول به عرفان حقيقي و معارف اسلامي و تحصيل علوم حوزوي مراراهنمايي كنيد
{Sهمي گويم و گفته ام بارها# بود كيش من مهر دلدارهاS} {Sچه فرهادها مرده در كوه ها# چه حلاج ها رفته بر دارهاS} {Sپرستش به مستي است در كيش عشق # برونند زين حلقه هشيارهاS} {Sبه شادي و آسايش و خواب و خور# ندارند كاري دل افكارهاS} {Sچه دارد جهان جز دل و مهر يار# مگر تو ده هايي و پندارهاS} باز هم نامه اي پرسوز از تشنه اي از تشنگان معرفت در برابر ديدگان ما قرار گرفت. به راستي اين كدامين طلب و خواسته است كه همه چيز، در برابر آن، رنگ مي بازد و پوچ مي گردد؟ و آن حقيقت كدام است كه آرامش از دل، و قرار از تن، و خواب را از چشم مي گيرد و اگر جرعه اي از آن زلال نصيب كسي گردد، آن را به تمامي جهان نمي فروشد؟ پس بايستي خداوند را بسيار سپاس گفت چرا كه خفتگان بسيارند و طالبان حقيقت اندك. در هر صورت آنچه كه در درون شما مشتعل است و بايستي همواره پاسدار آن باشيد، همان عطش دستيابي به حقيقت است. حقيقتي كه براي وصول به آن، بايستي از همه چيز گذشت و گردنه ها را پشت سر قرار داد. آري اي عزيز! اين همان نداي روز «الست» است كه تو را به سوي خويش مي خواند كه {/B«أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ؟»{w15-17w}{I7:172I}/}... تلاش براي معرفت خداوند و پيام هاي او، حركتي بس مقدس و شور افزاست. شما نيز كه مشتاق اين معرفت هستي، نبايستي از طلب دست برداري؛ خواه در مسير علوم تجربي باشيد و يا علوم نظري و ديني. در هر كدام از اين وادي ها، مهم گذر از لغات و اصطلاحات و مفتون نشدن به آنها؛ وانگهي در پي پرده ها و حجاب هاي مختلف، حقيقت را يافتن و بهره مند شدن است. اين را بدان جهت يادآور شديم كه مبادا تصور شود با ورود به حوزه علميه و فراگيري فقه و اصول و... آن عطش فرو مي نشيند؛ نه چه بسا خود آن دانش ها، حجابي براي آدمي ايجاد نمايد: {Hالعلم هو الحجاب الاكبرH}. بلي در صورتي كه از اين وادي ها، به سلامت عبور كرديد، آن گاه با ابزارهاي به دست آمده، بر سفره رحمانيت خداوند بنشينيد و از درياي بيكران قرآن و حديث مستقيماً بهره ببريد. خلاصه آنچه مهم مي باشد، آن است كه آيا به اين علوم نظر ابزاري شود يا استقلالي. اگر نظر ابزاري و هدف يافتن حقيقت باشد، هر دو سنخ علم در يك جهت قرار مي گيرند؛ ولي اگر نظر استقلالي شد در آن صورت، هر دو حجاب خواهند بود. اما درباره ورود به حوزه و تحصيلات حوزوي، لازم است نكاتي را به اطلاع برسانيم: اولاً، ورود افرادي شايق و مستعد همانند شما در رشته تحصيلات حوزوي، كاري بسيار مغتنم است؛ ولي بايد توجه داشت كه رسيدن به سطوح متوسط و عالي حوزه، نيازمند تلاش و زحمتي طولاني و صرف نظر كردن از بسياري امور است. ثانياً، با توجه به فراهم بودن شرايط براي آموزش غيرحضوري، پيشنهاد ما آن است كه چند پايه را به همين صورت بگذارنيد و آن گاه براي رتبه هاي بالاتر، به صورت تمام وقت به حوزه وارد شويد. ثالثاً، در هر صورت سعي كنيد تحصيلات دانشگاهي خود را ادامه دهيد؛ زيرا هرمقدار اطلاعات انسان در زمينه هاي مختلف افزايش يابد، ديد بهتر و كامل تري پيدا مي كند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.